Oftest stillede spørgsmål

You are here

Her kan du se de oftest stillede spørgsmål, når nogle kontakter os. Klik på kategorierne for at se alle spørgsmålene og finde svar.

Priser
Hvorfor er det billigere online?
Det er administrativt lettere at håndtere online-køb, så derfor kan vi tilbyde, at billetterne er billigere her. Samtidig er det en stor hjælp for os, at vi på forhånd ved, hvor mange gæster der kommer i parken.
Rabatter?
Igennem vores samarbejdspartnere har vi særlige kampagner, hvor vores fælles kunder kan få rabatkuponer/rabatkoder til billetter i BonBon-Land. Vi udregner altid prisen på disse rabatkuponer/rabatkoder ved at tage udgangspunkt i vores entrépris på den pågældende dag – og så trække rabatten fra entréprisen. Der gives ingen rabat på i forvejen nedsatte billetter, fx internet- og seniorbilletter. Nogle af vores samarbejdspartnere tilbyder bonus i stedet for rabatter. For disse gælder at du betaler fuld pris i første omgang, og får bonussen tilskrevet din medlemskonto efter en måned. Det er gæstens eget ansvar at indtaste en evt. rabatkode og tjekke om rabatten er fratrukket, inden købet gennemføres. Det er ikke muligt efterfølgende at få fratrukket eller ændret rabatten.
Hvornår skal jeg betale for mit barn?
Børn under 90 cm er gratis, mens børn over 90 cm skal betale for entré. Alle børn bliver målt i entréen. Entréprisen for et barn over 90 cm og en voksen er den samme.
Kan man stadig komme ind 2. dag gratis?
Ja, men KUN på næste åbningsdag! Husk at udfyld og få din 2. dags billet stemplet ved første besøg i BonBon-Land. Og medbring ID den efterfølgende åbningsdag.
Billetter
Hvordan får jeg mine billetter?
Dine billetter bliver ikke sendt med posten. Når købet er gået igennem, får du billetterne tilsendt på mail, så du kan printe dem ud og medbringe dem.
Hvad nu, hvis jeg ikke har en printer?
Hvis du blot oplyser i billetlugen, når du ankommer til entreen, den e-mail eller det telefonnummer, du har brugt ved købet, kan vi finde din billet i systemet. Du kan også give os ordrenummeret, hvis du har det eller fremvise stregoden på din billet på din smartphone.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en e-mail med billetterne, selvom jeg er sikker på, at købet er gennemført?
Når du ankommer til entréen, kan du blot oplyse den e-mail eller det telefonnummer, der er brugt ved købet, så finder vi din billet i systemet. Du kan også give os ordrenummeret, hvis du har det eller fremvise stregoden på din billet på din smartphone.
Får jeg også 2. dags-billetter, når jeg køber billetter med rabat?
Alle slags billetter (på nær fribilletter, skoler og grupper) får gratis 2. dags-billetter, som kan bruges efterfølgende åbningsdag. 2. dags-billetterne udleveres, når du ankommer til parken og henvender dig i entréen. Og igen: Husk at få stemplet og udfyldt 2. dags-billetterne, inden du forlader forlystelsesparken – ellers er de ikke gyldige! Samt husk at medbringe ID den efterfølgende åbningsdag.
Jeg brugte mit eget navn, da jeg købte, men billetten/sæsonkortet er ikke til mig?
Det er ok. Først når du får dit sæsonkort i entréen i BomBon-Land bliver det personligt med dit navn og billede på.
Falske billetter
Vi oplever desværre fra tid til anden, at der er falske billetter til BonBon-Land i omløb. BonBon-Land er ikke ansvarlige for disse billetter. Du er dog altid meget velkommen til at ringe og tjekke op på, den billet du har. Du skal blot oplyse os det nummer, der står under stregkoden. Vi anbefaler altid at du enten køber billetten i vores webshop eller hos en af vores samarbejdspartnere.
Hvad gør jeg, hvis jeg bliver forhindret den dag, jeg har købt billet til?
Køber du billet til en fastsat dag, og senere ønsker at ændre datoen, er dette muligt ved at købe en tillægsbillet i entréen i parken.
Jeg har købt internetbilletter, men har ikke fået tilsendt 2. dags-billetter. Hvad gør jeg?
Du får udleveret 2. dagsbilletter i vores entré. De skal udfyldes OG stemples INDEN du forlader parken samme dag. Hvis de er dette, så kan du komme ind næste åbningsdag for 0,- Alle som kommer ind med en 2. dagsbillet, i større grupper og eller som skole får ikke udleveret en 2. dagsbillet.
Hvad er en vejrbillet?
Din billet til en fastsat dag kan GRATIS opgraderes til vores vejrbillet (husk blot at krydse feltet af i indkøbskurven). Så får du muligheden for at bruge din billet på en anden åbningsdag 7 dage fra den først valgte dato, hvis vejret er dårligt. Billetten kan kun bruges én gang i løbet af de 7 dage. Billetter kan ikke efter købes ændres til vejrbilletter. Ligeledes kan billetter købt med en rabatkode ikke opgraderes til en vejrbillet.
Familiebilletter med rabat
Er I 4 eller 5 personer har I mulighed for at købe en familiepakke med rabat bestående af entrebilletter og pizzamenuer. Familiepakker skal købes til en fastsat dato og kan ikke købes samme dag som parken besøges.
Sæsonkort
Hvad er forskellen på de tre sæsonkort?
Du kan under www.bonbonland.dk/dit-personlige-saesonkort læse om de tre sæsonkort. Kort fortalt er Sølv-kortet til dig, der primært gerne vil besøge BonBon-Land og have fri parkering. Der er nogle fordele tilknyttet Sølv-kortet, men vil du have kortet med de mange fordele, skal du købe Guld-kortet. Med sæsonkort Guld kan du bl.a. få 50% rabat på indgangen til Knuthenborg Dyrepark og medtage op til 4 gæster på tre udvalgte dage i 2018. Bronze er for dig, der kun ønsker at komme om søndage-fredage (minus lørdage og minus hele juli måned), og som ikke har brug for parkering.
Hvad sker der, når jeg har købt sæsonkort på nettet?
Dit sæsonkort bliver ikke sendt med posten, men udleveres i vores entré. Det nemmeste er, hvis du kan printe din bekræftelse og medbringe den, når du henvender dig ved entréen første gang, du kommer. Så får du udleveret dit sæsonkort, som samtidig bliver aktiveret i dit navn. Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse på e-mail eller har mulighed for at medbringe et print, kan du oplyse den e-mail der er brugt ved købet eller dit ordrenummer til medarbejderen i entréhuset. Så kan vi finde dit køb i vores system.
Kan man genåbne sit sæsonkort fra sidste år?
Vi har lavet nye sæsonkort til 2018 sæsonen. Bronze, Sølv og Guld. Dvs. du skal have et nyt kort, hvis du ønsker at forny dit sæsonkort.
Hvorfor står mit navn på alle sæsonkort – købt online?
Det ændres i indgangen ved første besøg i Parken.
Kan jeg ændre mit Sølv sæsonkort til Guld?
Ja, det kan du, men du skal betale differencen (som altid er 50,- kr.) Du kan ændre sæsonkortet i indgangen eller i vores servicecenter.
Får jeg rabat med sæsonkort?
Du får rabat i parken når du køber mad, drikke og merchandise. Du skal blot huske at fremvise dit sæsonkort inden købet. Guldkort giver 20% rabat, Sølvkort giver 15% rabat og Bronzekort giver 10% rabat. Det er dit ansvar at vise sæsonkortet, så du opnår rabatten. Det er ikke muligt at få rabat med tilbagevirkende kraft - dvs. efter købet er foretaget. Du får også gratis parkering med Guldkort og Sølvkort. Du kan blot køre dit sæsonkort igennem scanneren ved P-bommen
Parken
Må jeg medbringe en grill i BonBon-Land?
Nej, pga. brandfare er det ikke tilladt at tænde bål eller anvende grill i forlystelsesparken.
Må man spille bold i parken?
Det er ikke tilladt at spille bold i parken, da det er til gene for de andre gæster.
Må jeg tage min hund med i BonBon-Land?
Ja, det må du gerne, men den skal selvfølgelig være i snor og være under opsyn af en voksen hele tiden. Vi forventer også, at du har et par hømhøm-poser med i lommen, når I går rundt i haven. Vi har sørget for, at der er en vandpost med skåle, så din hund ikke skal tørste på en varm sommerdag.
Hvad gør vi, hvis det begynder at regne?
Vi er ikke vilde med regnevejr i BonBon-Land. Det skal ikke være nogen hemmelighed. Og vi bestiller som udgangspunkt godt vejr hver eneste morgen. For det meste er vi ret gode venner med vejrguderne, men ind i mellem har de lige brug for at markere, at det trods alt er dem, der bestemmer. Og alt efter humøret sender de så en lille byge eller en ordentlig skylle. Derfor vil vi opfordre jer til altid at tjekke vejrudsigten, inden I kører hjemmefra! Skulle I alligevel opleve, at himlen åbner sig, mens I er i BonBon-Land, så vil vi gøre, hvad vi kan, for at I har mulighed for at komme i tørvejr og stadig have det sjovt. Vi tilstræber at åbne Måneland i Miniland og Bon-Bio tidligere, hvis vejret for alvor driller, ligesom vores café og spisesteder er åbne. Når vejrguderne viser sig fra deres værste side, kan det også være, at vi bliver nødt til at lukke nogle få af vores forlystelser, mens de lige raser ud. Det sker udelukkende af sikkerhedshensyn.
Må man ryge i BonBon-Land?
Man må gerne ryge i BonBon-Land, men det skal selvfølgelig være under hensyntagen til vores øvrige gæster. Vi har derfor lavet nogle åbne rygepavilloner rundt om i parken, hvor vi helst vil have, at man ryger. Det er ikke tilladt at ryge i køhegn, i forlystelserne, i butikker eller indendørs i øvrigt. Det gælder både cigaretter og e-cigaretter.
Kan man leje trækvogne, kørestole og bagagebokse i BonBon-Land?
Ja, henvend dig blot i vores servicecenter. Trækvognen koster 70 kr. at leje en hel dag. En bagageboks koster 50 kr. + 50 kr. i depositum at leje for en dag. Det er muligt at låne en kørestol i BonBon-Lands Servicecenter, men det er ikke muligt at reservere en kørestol på forhånd. Det koster 100 kr. i depositum, som du får retur når kørestolen returneres.
BonBon-Rejser
Jeg har spørgsmål til mit hotelophold, som er købt via BonBon-Rejser – hvor henvender jeg mig?
Du skal så vidt muligt henvende dig til os på mail. Skriv til info@bonbonland.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigts muligt. Du kan også kontakte os på telefon i dagtimerne mellem kl. 9-15.00 (weekend kl. 11-15). Ring til os på 55 53 07 00.
Webshoppen
Købsmodulet på hjemmesiden virker ikke! Hvad gør jeg?
Hvis ikke du kan få lov til at købe billetter på hjemmesiden, skyldes det sandsynligvis, at din browser er af gammel version (internet explorer 7 eller tidligere). Prøv af installere en ny browser (Google Crome) og prøv igen.
Kan jeg bruge mit gavekort online?
Nej, det kan du desværre ikke. Du kan bruge det i indgangen og de fleste salgssteder i parken.
Parkering
Hvad koster parkering?
Det koster kr. 40,- at parkere i BonBon-Land. Du køber en P-billet i entréen eller i vores Servicecenter. Billetten skal IKKE ligge i bilruden, men bruges når du skal hjem. Har du Guld eller Sølv sæsonkort, er parkering derimod gratis. Som noget nyt kan du nu benytte dit sæsonkort som P-billet. Du scanner det bare ved P-bommen. Der er handicapparkeringspladser tæt på indgangen (Handicapparkeringskort eller Invalideskilt i forruden er påkrævet). Handicappede skal købe P-billet på lige for fod med alle øvrige gæster.
Er du gravid?
Hvad må jeg prøve når jeg er gravid?
Tillykke med din graviditet. Følgende forlystelser må prøves af gravide: Andebådene, BonBio 4D, Fantasy Expresssen, Hestorado, Mågeklatterne og Søløven Øvrige forlystelser må ikke benyttes af hensyn til dig og dit ufødte barns sikkerhed. Gravide betaler entré på lige fod med øvrige gæster
Er du handicappet?
Hvad må jeg prøve?
Du kan læse om parkens handicap politik og hvad du må prøve HER: https://www.bonbonland.dk/handicap-politik
Forlystelser
Hvad må jeg prøve?
Din højde afgør om du må prøve en given forlystelse. Du kan se, hvilke forlystelser du må prøve HER: https://www.bonbonland.dk/det-maa-du-proeve